Criteriul National

„Vizitatorul” – provocarea independenților

„Vizitatorul” – provocarea independenților
aprilie 22
21:41 2017

received_645686532290139

Filmul independent, adică pelicula care nu este fabricată de către marile case de producție și nici susținută puternic financiar din bugetul statului, încearcă să își facă loc și pe piața românească a regizorilor din cinematografia românească.

Majoritatea filmelor independente abordează diverse teme sociale, mai mult sau mai puțin conflictuale, menite să atragă atenția cinefililor prin subiectul apropiat de realitate. Prea puțină ficțiune și prea multă realitate, aș spune eu.

În această realitate a independenților încearcă să își facă loc un nou gen: horror, noir, thriller sau cum vreți voi să îi spuneți, bazat mai mult pe ficțiune, dar conținînd și cîteva crîmpeie din traiul zilnic.

Din această categorie face parte și pelicula regizată de Jamil Hendi, „Vizitatorul”. Filmul, realizat în numai 15 zile, se bucură de o poveste interesantă, mai bine spus de un scenariu bine scris chiar de regizorul peliculei, Jamil Hendi.

Pe scurt, un cuplu tînăr, Luca și Otilia, se mută împreună cu fetița lor în București, ajutați de Vlad, prietenul lor din copilărie. Ei stau cu chirie într-o clădire veche în care mai locuiește doar un bătrînel, Felix. Apartamentul are o istorie sumbră: fosta chiriașă, Irina, a dispărut în urmă cu șase luni în condiții misterioase. Într-o noapte Otilia dispare, asemeni fostei chiriașe. Din acest moment începe o luptă nebună în care Luca trebuie să afle ce s-a întîmplat cu soția lui și să facă față acuzațiilor celorlalți. Scenariul este mult mai complicat și, de aceea, povestea este foarte bine scrisă de același Jamil Hendi care semnează și regia.

Triada, simbolul „Vizitatorului”

Practic, amprenta pregnantă a acestui film independent (total independent) este dată de cifra trei. Aproape tot parcursul peliculei se învîrte în jurul triadei, cu mici interferențe de singular.

received_645686528956806

 

Un independent cu scenariu puternic

Realitatea din filmul lui Jamil Hendi este dată de starea jalnică a imobilului bucureștean, a apartamentului în care tînăra familie alege să se mute, de faptul că în bloc nu mai locuiește decît o singură persoană, un pensionar orb care vorbește cu spiritele, de dificultatea cu care Luca își găsește un loc de muncă în București, orașul la care provincialii se uită ca și cum pe străzi ar curge lapte și miere…

În această cronică nu voi vorbi despre realizarea filmului. În 15 zile și cu un buget minuscul nu poți să faci prea multe, dar toate aceste lipsuri sunt compensate de forța interpretării rolului principal. Luca este jucat admirabil de Ionuț Grama, tînărul actor fiind chiar recompensat cu premiul pentru cea mai bună interpretare masculină pentru rolul din „Vizitatorul”, la un festival de gen din Louisville, SUA.

Mi-a plăcut însă și interpretarea rolului Cezar. Actorul Andrei Ciopec și-a intrat cel mai bine în rol, pe lîngă actorul principal Ionuț Grama, din toată distribuția filmului realizat de Jamil Hendi.

Finalul ne lasă cu gustul unei viitoare continuări a acțiunii.

Oricum ar fi, Jamil Hendi este unul dintre tinerii regizori care promite și a cărui evoluție trebuie urmărită în viitor. Este și unul dintre puținii scenariști care au forță în scriitură și care a confirmat cu „Vizitatorul”.

Un scenariu bun. Mi-aș dori o continuare, dar cu o finanțare pe măsura scenariului a viitoarei pelicule.

Vizitatorul (2016)

Scenariul și regia

Jamil Hendi

Distribuția:

Andreea Boșneag – Irina

Ion Haiduc – Felix

Ionuţ Grama – Luca

Oana Irina Duțu – Otilia

Cristi Toma – Ştefan

Bogdan Fanariu – tatăl Irinei

Oleg Apostol – Vlad

Andrei Ciopec – Cezar

Bogdan Oproescu – Luca, tânăr

Andra Iulia Stoicescu – Otilia, tânără

Mia Crișan – doamna Margareta

Carmen Cinteză – doamna Maria

Răzvan Răduță – Anghel

Andrei Vasilescu – salvamonist

Oana Gabriela Drăghici – mama Irinei

Anastasia Dima – Eva

Echipa:

Daniel Hepp – producător

Tudor Dumitrescu – producător

Cristian Puchiu – producător

Alex Popescu – imagine

Alexandru Popescu – imagine

Jamil Hendi – montaj

Alexandru Ovidiu Stoica – coloană sonoră

received_645686515623474

Redacția ziarului Criteriul Național mulțumește domnului Spiridon Bogdan pentru excelentul material oferit în exclusivitate!

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo