Criteriul National

Vlad Voiculescu: Ministrul Bode minte. Niciodată șoferul SPP nu accelerează peste viteza legală fără acceptul demnitarului – Politic

Vlad Voiculescu: Ministrul Bode minte. Niciodată șoferul SPP nu accelerează peste viteza legală fără acceptul demnitarului – Politic
septembrie 04
19:05 2020
​Fostul ministru al Sănătății Vlad Voiculescu îl acuză pe ministrul Transporturilor, Lucian Bode, că minte și dă vina pe soferul SPP pentru accidentul de la finalul săptămânii trecute în care a fost implicată mașina oficială cu care se deplasa.

„​Am avut șofer și aghiotant din partea SPP în cele 7 luni ca ministru al sănătății în guvernul Cioloș. Niciodată, dar niciodată șoferul SPP nu accelerează peste viteza legală fără acceptul demnitarului. Cu atât mai mult să folosească lumina albastră. Mai clar: șoferii SPP sunt profesioniști – cu asta își câștigă pâinea. Și sunt militari. Nu încalcă regulile decât la solicitarea demnitarului de a ajunge în intervalul de timp X la locul Y și nu fac uz de lumina albastră sau alarmă specifică decât cu acordul expres (verbal, ce-i drept) al demnitarului. Asumarea responsabilității e lucru rar la politicienii români. Acum vinovat e un șofer de la SPP… care bineînțeles că nu va scoate un cuvânt despre cum au stat de fapt lucrurile. Și vorba aia… nu a murit nimeni…”, a scris Voiculescu pe Facebook.

La aproape o săptămână după ce mașina oficială i-a fost implicată într-un accident rutier, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, dă primele explicații publice, susținând că „șoferul SPP este singurul responsabil de traseu și aducerea la destinație a demnitarului”. „Demnitarul nu are dreptul să-i spună șoferului să meargă mai tare sau mai încet, să folosească sau nu semnalele acustice și luminoase”, a spus Bode, precizând că în momentul accidentului „se odihnea” pe bancheta din spate.

„Între Zalău și București sunt 530 de km din care 246 sunt km de autostradă. Incidentul s-a petrecut în jurul orei 18, când mai aveam 130 km pana la București, din care 110 de autostradă. Le-am comunicat celor de la SPP că destinația finală este sediul Guvernului și ora la care anticipez să ajung este ora 20. Nu aveam nici un motiv să ne grăbim”, a mai spus el.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul