Criteriul National

webPR: 13 tineri pianiști din 8 țări s-au calificat în Etapa a II-a a Secțiunii de Pian de la Concursul Enescu 2020 – Cultura

webPR: 13 tineri pianiști din 8 țări s-au calificat în Etapa a II-a a Secțiunii de Pian de la Concursul Enescu 2020 – Cultura
septembrie 17
10:33 2020
​​13 tineri pianiști, dintre cei 55 de concurenți care au participat în prima etapă a Secțiunii de Pian din cadrul Concursului Internațional George Enescu, au obținut majoritatea voturilor membrilor juriului, calificându-se în a Etapa a II-a: Jack Campbell (Marea Britanie), Salih Can Gevrek (Turcia), Anna Grot (Rusia), Kang Tae Kim (Coreea de Sud), Nikolai Kuznetsov (Rusia), Hoyel Lee (Coreea de Sud), Adela Liculescu (România), Yeon-Min Park (Coreea de Sud), Djordje Radevski (Serbia), George Todică (România), Chun Lam U (Hong Kong), Marcin Wieczorek (Polonia) și Feiyang Xu (China).

Etapa I a Concursului Internațional George Enescu 2020, Secțiunea Pian, s-a desfășurat online în perioada 11-15 septembrie. Rezultatele au fost anunțate de către Președintele Juriului printr-o înregistrare video publicată pe site-ul Concursului miercuri, 16 septembrie. Juriul Secțiunii de Pian este format din Cristina Ortiz (Președinte), Dana Borșan, Hyoung-Joon Chang, Philippe Dinkel, Peter Jablonski, Andrei Pisarev, Roland Pöntinen, Josu de Solaun și Zhe Tang.

În mesajul publicat pe site-ul Concursului, pianista Cristina Ortiz, președintele juriului și laureată a Concursului Enescu în 1967, a declarat: „În primul rând, aș dori să felicit toți concurenții pentru curajul și tenacitatea dovedite în pregătire și în găsirea soluțiilor optime de înregistrare a interpretării lor în aceste circumstanțe total neobișnuite. Dăruirea voastră față de muzică impune un adânc respect. Aș dori, de asemenea, să le mulțumesc colegilor mei din juriu, pentru că nu este ușor să alegi doar câțiva dintre 55 de pianiști foarte talentați. Dar a trebuit să alegem. În loc de 12, am decis că 13 pianiști vor trece în Etapa a II-a. Așadar, până când ne vom întâlni la București în luna mai 2021, vă doresc să fiți sănătoși și să vă păstrați în siguranță.”

Etapa a II-a (eliminatorie) a Concursului Enescu, Secțiunea Pian se va desfăşura în perioada 17-19 septembrie. Înregistrările vor fi disponibile online pe website-ul Concursului www.festivalenescu.ro pentru iubitorii muzicii clasice, începând cu 17 septembrie, de la ora 10.00 (ora României). Rezultatele Etapei a II-a vor fi anunțate de către Președintele Juriului pe site-ul Concursului pe 20 septembrie 2020, la ora 20.00 (ora României).

Concurenții selectați în Etapa a II-a vor participa la Semifinala Concursului de Pian, care va avea loc pe 21 mai 2021 la Ateneul Român, în București. Finala secțiunii Pian va avea loc luni, 23 mai 2021, de la ora 18.00, iar Orchestra Filarmonicii George Enescu va fi dirijată de maestrul John Axelrod.

Este pentru prima dată în istoria Concursului Enescu când primele două etape ale secțiunilor sunt organizate online, această măsură fiind luată pentru a putea derula competiția, în ciuda pandemiei. Pentru a crea o legătură între muzicieni și spectatori, platforma asigură trei butoane cu ajutorul cărora spectatorii pot să aplaude virtual, alegându-și intensitatea și forma reacției. De asemenea, spectatorii pot să scrie mesaje tinerilor muzicieni, pentru a-i încuraja. Accesul la tot conținutul online al Concursului din această perioadă este gratuit. Programul complet este la acest link: https://www.festivalenescu.ro/program.

Mesajul ediției din acest an este „Frumusețe în viață”, iar în contextul pandemiei, Concursul Enescu și-a propus să arate că avem cu toții puterea să ne reinventăm, pentru a alege în egală măsură viața și frumusețea.

Spotul campaniei

Concursul George Enescu funcționează ca o platformă internațională de lansare pentru viitorii muzicieni de marcă ai lumii și de promovare a compozițiilor marelui muzician român în rândul noii generații de artiști din toată lumea, și este, astfel, o completare firească a Festivalului George Enescu, cel mai important eveniment cultural internațional organizat în România. Concursul are patru secțiuni – vioară, violoncel, pian și compoziție – și se situează în top cinci la nivel mondial în peisajul competițiilor de muzică clasică.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul