Criteriul National

Care e diferenta dintre anvelopele de vara si anvelopele de iarna?

Care e diferenta dintre anvelopele de vara si anvelopele de iarna?
noiembrie 07
17:53 2018

Cu toții știm – și, mai nou, ne obligă și legea – că vara trebuie să avem echipată mașina cu anvelope de vară, iar iarna, cu anvelope de iarnă. De ce, însă? Care sunt diferențele dintre cele două tipuri de pneuri? Nu sunt tot cauciucuri? Răspunsul simplu este: da și nu. Pentru răspunsul mai elaborat, citește articolul acesta.

Până la urmă, diferența dintre cele două tipuri de anvelope stă în compoziție. În comparație cu anvelopele de vară, anvelopele de iarnă, cunoscute și ca anvelope de vreme rece, au compuși de cauciuc care rămân moi la temperaturi joase și o sculptură extrem de canelată care asigură o performanță optimă în condiții de frig, fie că e vreme uscată, umedă, zăpadă sau gheață. Acestea pot fi recunoscute prin marcaje speciale pe o parte: un simbol M+S (mud + snow) sau un simbol cu trei vârfuri de munte (Alpin) sau cu simbolul unui fulg de zăpadă (3PMFSF).

Sunt totusi asa de mari diferentele intre anvelopele de vara si cele de iarna?

De cele mai multe ori, diferențele dintre anvelope de vară și anvelope de iarnă sunt date de modul construcției. Variantele standardizate pe piață iau astfel în calcul mai multe diferențe specifice. Cauciucul din care sunt făcute anvelopele de vară rulează bine de la 7-8 grade Celsius în sus. În cazul temperaturilor mari, acestea își păstrează aderența pe asfalt, chiar și atunci când plaja de rulare este redusă în raport cu specificațiile producătorului. Dacă, însă, temperaturile sunt mai mici, cauciucul se întărește, reducând aderența acestuia.

Atunci când rulează pe zăpadă, asfalt cu apă sau gheață, aceste anvelope nu reușesc să facă față condițiilor, solicitând mașina mai mult și oferind, în același timp, un suport mult mai redus decât anvelopele de iarnă. În principiu, dacă ai anvelope de vară iarna, conform testelor profesionale, acestea vor frâna de trei ori mai încet (oprind mașina într-o distanță de până la trei ori mai mare), decât anvelopele de iarnă și va accelera cu un deficit similar. Dacă ai anvelope de vară, acestea se vor dovedi mai agile, însă, pe suprafețe uscate și calde.

anvelope de vara

anvelope de vara

 

Profilul anvelopelor de vară este diferit de cel al anvelopelor de iarnă, fapt vizibil și cu ochiul liber. Neavând nevoie de adâncime pentru aderență (vorbim de pneurile de uz comun, produse cu scopul de a rula pe suprafețe netede și/sau pe suprafețe de asfalt), incrustațiile acestor anvelope sunt mai reduse. Direcționarea este și ea diferită.

 

anvelope de iarna

anvelope de iarna

 

Flexibilitatea anvelopelor de vară le face ideale pentru temperaturi foarte mari, în zile caniculare, ceea ce reduce în mod semnificativ riscul exploziilor de cauciuc. În plus, dacă alegi anvelope de vară din cele mai performante, poți fi sigur nu doar de siguranța din timpul călătoriilor tale, ci și de durabilitatea acestora de la un an la altul. Schimbă-le după numărul de kilometri recomandat și vei descoperi singur cât de importantă este în acest caz calitatea și durabilitatea materialelor folosite în anvelopele de vară.

În încheiere, merită să menționăm și anvelopele all-season. Deși acestea sunt promovate ca fiind cea mai bună soluție pe durata întregului an, climatul României nu le fac potrivite cu șoselele noastre. Diferențele mari de temperatură din an solicită folosirea celor două tipuri de anvelope menționate mai sus.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Nikolas

Nikolas

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul