Criteriul National

Cța – GOBLENUL URBAN al lui Făgă&Co – două pe față, două pe dos

Cța – GOBLENUL URBAN al lui Făgă&Co – două pe față, două pe dos
ianuarie 25
10:42 2017

imagine_articol

 

Vineri 20.01.2017 ora 10:00AM a avut loc la primaria Constanta o dezbatare pentru PUZ-ul noi investitii Lidl de pe bulevardul Lapusneanu,  ne informeaza Sorin Belu, reprezentatul grupului civic Baricada Verde. Ce sa vezi, surpriza mare, arhitectul proiectului Marius Socarici, membru de onoare in grupul arhitectilor betonisti, reprezentat la dezbatere de o colega a dansului de birou – USONIA BZBA. Calitatile de geniu in urbanism si racolarea specialistilor in administratie, a contabilul si primarul Fagadau este deja dovedita in imaginea de tarla de lux a urbei-port cu multe beculete colorate de sarbatori.

Nu trebuie sa fii arhitect totusi ca sa observi imaginea de goblen a bulevardului in zona ICIL, cu diferite cladiri, una mai in fata, alta mai in spate, una mai inalta, alta mai mica, una mai albastra, alta mai rosie sau diferite alte culori si materiale. In acest proiect sunt totusi angrenati atat arhitectii reprezentati ai investitorului, cat si cei ai primariei. La cursurile de urbanism, studentii au de rezolvat si in timpul studiului in sala de curs, cat si la exament, exercitii in care trebuie sa propuna schematic plombe urbane, adica insertii noi de corpuri de cladire in situri deja consturite. Este nevoie de principiu de o racordare volumetrica la cladirile invecinate care sunt de diferite inaltimi de multe ori si care au retrageri diferite fata de limita circulatiilor carosabile sau pietonale. De asemenea se are in vedere adaptarea fatadelor propuse la raportul plin/gol a celor invecinate si a materialelor utilizare in zona pentru a crea armonie in frontul stradal.

 

hh

 

Datoria arhitectului care reprezinta investitorul este si aceea de a-i propune un proiect care sa exploateze valoarea terenului. In cazul Lidl, pe langa magazinul de la parter, se puteau construi deasupra lejer cateva sute de apartamente si o parcare subterana. Dar sa ne imaginam putin dialogul investitorului programat sa faca bani cu arhitectul betonist:

-Am luat teren langa concurenta, vin si eu cu un proiect pentru halimos

-Gata sefu, stie io sa puz sa betoneala, sun brici

Investitorul catre administratie la primar si la tamplarul sef….aaaa….pardon, arhitectul sef:

-vin cu investitie, locuri de munca, halimos la populatie

-sa traiti, s-a facut, gata, pac-pac – intrerupem trotuarul de o suta de ori ca sa aiba constanteanul acces cu rabla in parcare la halimos

Si asa traira fericiti si obezi pana la adanci tinerti in spitale cu ciuperci.

 

16326538_1855664177981421_1545310553_o

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Pamflet Criteriul

Pamflet Criteriul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo