Criteriul National

Etichetele adezive în rolă: unde se utilizează si cum sunt realizate

Etichetele adezive în rolă: unde se utilizează si cum sunt realizate
septembrie 29
14:11 2017

După cum arată chiar numele, etichetele în rolă se prezintă spre comercializare sub această formă, în diametre variabile, potrivit standardelor constructive ale imprimantelor termice. Aceatea sunt compatibile cu intreaga gamă de imprimante existente pe piață și sunt disponibile sub formă de etichete termice, de plastic, din hârtie lucioasă și chiar din vellum.
În general, ele sunt tipărite prin tehnologie flexo, fiind destinate, cu predilecție, înregistrării produselor medii și premium. Însă, sfera de aplicabilitate pe care etichetele în rolă o comportă este extrem de largă. Astfel, acestea sunt folosite, pe lângă etichetarea produselor în lanțurile comerciale, pentru marcarea datei producției și a expirării, a prețului și codului produselor, la aparatura fiscală, cântare, în procesul de imprimare sau la sigilarea coletelor.
Etichetele sunt tipărite cu ajutorul printurilor offset, se pot regăsesc în forme si dimensiuni care variază în funcție de scopul folosirii lor, in culori simple sau fluorescente, având un grad sporit de rezistență la soluțiile alcaline, la mediul lichid, cât și la acțiunea radiațiilor untraviolete. În schimb, ele nu pot fi aplicate pe produsele alimentare refrigerate.

Etichetele în rolă- modalități de tipărire

Imprimarea etichetelor în rolă variază în funcție de categoria și gama produsului. Asadar, în cazul produselor din gama premium, experții recomandă ca tipărirea să se realizeze pe materiale speciale, cum ar fi polipropilena metalizată sau transparentă, folosindu-se cerneluri speciale. De asemenea, produsele finite livrate pot avea finisări deosebite, care să corespundă design-ului dorit de client, precum ștanțele, lăcuirea totală sau parțială, ori alte elemente de prezentare.
Etichetele în rolă se pot imprima doar in tiraje mari, căci recurgerea la tehnologia flexo implică o serie de costuri suplimentare, cum sunt plăcile şi ştanţele. Cu toate acestea, ele se detașează prin materialul premium, comparativ cu cele offset, care sunt folosite în special, în vederea etichetării produselor low cost.
Pentru cântare sau imprimante de etichete se folosesc rolele albe. Rolele termice au aplicabilitate imediată în cazul imprimantelor termice, în timp ce rolele cu transfer termic sunt întrebuințate în special la imprimantele cu ribon.
Tipărirea prin tehnologia direct termică este cea mai des folosită de către tehnicieni datorită costurilor reduse comparativ cu situațiile în care se apeleaza la riboane. În schimb, eticheta adezivă trebuie să aibă o suprafață sensibilă la caldură, care să își schimbe culoarea la contactul cu capul de tipărire al imprimantei.
Procedeul este unul destul de simplu și de eficient din punct de vedere al costurilor, nefiind nevoie de imprimantele cu ribon. Prin urmare, etichetele direct termice nu au un impact major asupra calității scanării codurilor de bare tipărite.
Există, însă, și limitări în privința utilizării acestora, nefiind recomandate în medii expuse la caldură, lumina soarelui sau la abraziuni.

Sunt indispensabile în activitățile industriale

Având în vedere evoluția procesului de tehnologizare și utilizarea acestora în domenii tot mai vaste, etichetele în rolă au ajuns să fie indispensabile tuturor tipurilor de activități industriale, indiferent că este vorba de producție, industria alimentară sau aparatură fiscală. Practic, ele au ingrata menire de a furniza consumatorului informații prețiose legate de perioada de valabilitate a produsului sau alte date tehnice de maximă importanță!

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Revoluția fiscală - o gogoriță națională EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Exprimarea greoaie din textul Ordonanței pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a creat mai degrabă confuzie, în rândul angajaților, decât să confere siguranța pe care și-o doreau guvernanții. Această “revoluție fiscală” declanșată de Guvern a alimentat și mai mult nemulțumirile celor care protestează în stradă săptămână de săptămână.
O adevărată cavalcadă ce a provocat nenumărate neliniști , pe deplin justificate au tot zdruncinat atît încrederea dar mai ales au alimentat temerile tuturor oamenilor de bună credință din Romînia. Promisiunile lansate imediat după începutul acestui an au cauzat o adevărată sarabandă a emisiunilor în care doamna ministră a portofoliului muncii-Lia Olguța Vasilescu a tot fost invitată.
Numai că, din nefericire, din toate acestea s-a desprins ceva ce nu are o finalitate sau ceva care nu va aduce prosperitatea românilor . ‘‘Mult zgomot pentru nimic” ar fi motto-ul acestei adevărate campanii de conștientizare a noii revoluții fiscale. Aceasta își va arăta cu adevărat efectele în cel mai scurt timp.

Cu toate mijloacele moderne de informare , promisiunile și noutatea adusă în practică în domeniul fiscal a determinat ca întreaga clasă politica aflată la guvernare să se plângă deseori că toți oamenii nu le înțeleg deloc rostul sau deja iluzoriul program de guvernare, rămas mereu în urmă sau neonorat din cauze diverse…
Lipsa de transparență este dublată și de o lipsă de comunicare corespunzătoare ce accentuează lipsa resurselor financiare si antrenează nemultumirea majorității cetățenilor, acei buni plătitori de taxe și impozite ! .......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Parteneri:

content writing
clovis.ro